Euromobil

Veelgestelde vragen

Staat jouw vraag er niet bij? Stuur ons een mail of bel ons 033-2455060

Vragen voor ik een auto huur

Welke (huur)voorwaarden gelden er om een auto te huren? Kan ik een specifieke auto via Euromobil huren?

  • Moet ik een geldig Nederlands rijbewijs hebben als ik een auto wil huren?

    Je dient in het bezit te zijn van een in Nederland geldig rijbewijs.

  • Welke huurvoorwaarden hanteert Euromobil?

    Euromobil is aangesloten bij de BOVAG en hanteert daarmee de Algemene Huurvoorwaarden van de BOVAG. Voor de BOVAG-huurvoorwaarden klik hier.

  • Het exacte aantal kilometers dat ik ga rijden is nog onbekend. Moet ik dit vooraf aangeven?

    Je hoeft niet van te voren aan te geven hoeveel je gaat rijden. De extra kilometers die je eventueel gaat rijden worden achteraf met je verrekend.

  • Kan de borgsom uitsluitend worden voldaan met een creditcard of zijn er ook andere betalingsmogelijkheden?

    Dit is afhankelijk van de vestiging waar je huurt, voor een correct antwoordt op deze vraag kun je rechtstreeks contact opnemen met de betreffende vestiging. 

  • Hanteert Euromobil een minimale leeftijd voor het huren van een auto?

    Dit is afhankelijk van de vestiging waar je huurt, voor een correct antwoord op deze vraag kun je rechtstreeks contact opnemen met de betreffende vestiging. Klik hier om een vestiging te zoeken.

  • Mag ik met de huurauto naar het buitenland?

    Wanneer je met de auto naar het buitenland wilt gaan, dien je dit altijd te overleggen met de vestiging waar je de auto gehuurd hebt. Voor algemene informatie over verkeersregels in het buitenland klik je hier.

  • Ik ben op zoek naar een huurauto in een specifieke kleur uitvoering, kan ik een reservering plaatsen voor een auto in een bepaalde kleur?

    Je kunt te allen tijde je voorkeur uitspreken voor een bepaalde kleur, maar Euromobil kan hierin niets garanderen.

  • Wat is de gemiddelde leeftijd van het Euromobil-wagenpark?

    De personenauto’s en Volkswagen Caddy (bedrijfswagen) die zijn opgenomen in het wagenpark van Euromobil hebben een maximale leeftijd van 24 maanden. Voor de overige bedrijfswagens geldt een maximale leeftijd van 36 maanden. 

Vragen tijdens verhuring

Hoe ga ik om met onderhoud van de huurauto en verleng ik de huurperiode? Wat te doen bij schade, pech en diefstal/vermissing van de huurauto?

  • Wat moet ik doen in geval van pech?

    Tijdens kantooruren: kan je telefonisch contact op nemen met de vestiging waar je de auto hebt gehuurd. Buiten kantooruren: kan je telefonisch contact opnemen met de Euromobil Alarmcentrale, deze is te bereiken via: +31(0)33 245 5067.

  • Hoe te handelen in geval van schade?

    Wanneer de auto nog rijdbaar is: vul voor- en achterzijde van het schadeformulier in en meld de betreffende schade direct bij de Euromobil-vestiging waar je de auto hebt gehuurd.

  • Wat moet ik doen in geval van diefstal of vermissing van de huurauto?

    Bij diefstal of vermissing van de huurauto dien je zo spoedig mogelijk aangifte te doen bij de politie. Daarnaast dien je direct melding te doen bij de Euromobil-vestiging waar je de auto hebt gehuurd.

  • Mijn huurauto geeft aan dat deze onderhoud nodig heeft, hoe moet ik handelen?

    Hiervoor kan je contact opnemen met de vestiging waar je de auto gehuurd hebt, zij zullen je informeren hoe verder te handelen.

  • Kan ik mijn huurperiode verlengen?

    Hiervoor kun je contact opnemen met de vestiging waar je de auto gehuurd hebt, zij zullen je informeren over de mogelijkheden.

Vragen bij inleveren huurauto

Waar kan kan ik de huurauto inleveren en waar moet ik daarbij op letten?

  • Kan ik de auto bij een andere Euromobil-vestiging inleveren dan waar ik deze gehuurd heb?

    Nee, dit is in principe niet mogelijk. Tenzij je hier vóór aanvang van de huur afspraken met de lokale Euromobil-partner over hebt gemaakt.

  • Kan ik de auto na sluitingstijd bij de Euromobil-vestiging inleveren?

    Dit is afhankelijk van de vestiging waar je huurt, voor een correct antwoord op deze vraag kun je rechtstreeks contact opnemen met de betreffende vestiging.

  • Moet ik de auto aftanken voordat ik deze terug breng?

    Je krijgt de auto volgetankt mee. Het heeft de voorkeur dat je de auto ook weer volgetankt retour brengt. Hiermee voorkom je doorberekening van eventuele aftankkosten